Cover BCM_def
Auteurs:
Arno van Doorn, Désirée van Osch … Meer
Taal:
Nederlands
Bindwijze:
Gebonden
Druk:
3de
ISBN:
9789491743900
Prijs:
€ 64,95
Direct bestellen
Samenvatting:
Bedrijfscommunicatie voor de manager is geschreven voor managers en bedrijfskundigen die te maken hebben met de communicatie van een organisatie. Maar ook de managers van communicatie zelf kunnen met dit boek vanwege de strategische benadering hun kennis en inzichten v...
Bedrijfscommunicatie voor de manager is geschreven voor managers en bedrijfskundigen die te maken hebben met de communicatie van een organisatie. Maar ook de managers van communicatie
zelf kunnen met dit boek vanwege de strategische benadering hun kennis en inzichten verruimen. De auteurs belichten uitvoerig wat en hoe communicatie kan bijdragen aan het functioneren van een organisatie.
 
Het vakgebied communicatie is flink in beweging. Dit boek plaatst deze ontwikkelingen in een strategisch perspectief: wat van al die ontwikkelingen hoort nu waar? Het boek bouwt voort op  een bestaande en gewaardeerde body of knowledge maar verbindt die met alle hedendaagse ontwikkelingen op dit vakgebied. De hoofdstukken Merkenmanagement en Contentmanagement leggen tezamen met de hoofdstukken Reputatiemanagement, Relatiemanagement en Issuemanagement een belangrijk fundament voor de strategische benadering van communicatie in organisaties vanuit de dynamische wereld van vandaag de dag. Deze thema's verdienen ruime aandacht, omdat brede kennis hierover onmisbaar is voor een moderne, effectieve communicatiestrategie. Het boek leent zich hierdoor uitstekend als studieboek bij opleidingen in (bedrijfs)
communicatie en communicatiemanagement.
 
Het boek bestaat uit vier delen. In deel I beschrijven de auteurs de fundamenten van wat communicatie inhoudt: hoe is communicatie te herkennen en te hanteren? Deel II behandelt strategisch communicatiemanagement: vijf soorten management waarmee vanuit elke benadering die binnen een organisatie gekozen wordt, de communicatiefunctie is vorm te geven. In deel III komt de communicatie met verschillende stakeholders aan de orde waaronder het eigen personeel, de klant, de pers en influencers, en de omgeving. In deel IV staan de beroepsmatige activiteiten van een communicatieprofessional centraal.
 
Managers en bedrijfskundigen hebben met deze editie het complete boek over bedrijfscommunicatie en communicatiemanagement in handen. Alle facetten van communicatie komen aan bod.
Cases uit de praktijk brengen de theorie tot leven en met vragen en opdrachten kan de lezer zijn begrip toetsen.
Meer Minder

Boekinformatie

Arno van Doorn, Désirée van Osch, Godfried Janssen, Marten Waardenburg
ISBN:
9789491743900
Omvang:
446 pagina’s
Vakgebied:
Communicatie
Beschikbaar:
2017
Prijs:
€ 64,95
Auteurs
def-person1

Arno van Doorn

Na langdurige werkervaring in de journalistiek en een bureau voor copy en concept is Arno van Doorn part-time docent Communicatiemanagement en Organisatiekunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij voltooide de opleidingen communicatiekunde in Utrecht, communicatiewetenschap in Nijmegen en filosofie in Amsterdam. Momenteel is hij bezig met een promotieonderzoek op het gebied van communicatiemanagement.

Desiree_van_Osch

Désirée van Osch

Désirée is afgestudeerd als politicoloog en werkzaam geweest als communicatiespecialist bij Corus en Cebuco. Na een carrière in bedrijfsleven is zij nu werkzaam als docent NIMA Communicatie-A en -B bij LOI en docent Communicatiemanagement bij de Hogeschool van Amsterdam. Zij is eigenaar van het Communicatietrefpunt en actief als auteur van diverse publicaties, waaronder Communicatiekunde.

Godfried_Janssen

Godfried Janssen

Werkzaam geweest als docent marketing- en organisatiecommunicatie (PR). Vanuit deze combinatie en zijn ervaring als auteur/samensteller van diverse boeken op met name het gebied van PR en redacteur, is Godfried in 2010 gestart met De Tekstcoach, een professioneel tekstadviesbureau. 

def-person1

Marten Waardenburg

Marten Waardenburg is ruim veertig jaar werkzaam in het communicatievak. Hij is betrokken bij verschillende communicatie-examens, hoofdredacteur van de communicatiedesk.nl, auteur van een aantal boeken en vaste medewerker van communicatietijdschriften.

Wellicht ook interessant voor u

Heeft u vragen?

Concept uitgeefgroep komt graag in contact met u.

Coverafbeelding_concept

Vraag de catalogus aan

Bent u geïnteresseerd in de boeken van Concept uitgeefgroep? Bekijk op uw gemak ons aanbod.

Direct aanvragen