commerciele-vaardigheden-1
Ondertitel:
Praktische tools voor effectieve verkoop op de werkvloer
Auteurs:
Johan van Kooten
Bindwijze:
Gebonden
Druk:
1ste
ISBN:
9789491743085
Prijs:
€ 39,95
Direct bestellen
Samenvatting:
Verkopen is een vak en een goede verkoper is daarom een echte vakman. Gelukkig is verkopen iets wat je kunt leren. Commerciële vaardigheden helpt daarbij. Het is een praktisch boek dat bedoeld is voor iedereen die zijn verkoopvaardigheden wil verbeteren. Ieder thema wordt toegelic...

Verkopen is een vak en een goede verkoper is daarom een echte vakman. Gelukkig is verkopen iets wat je kunt leren. Commerciële vaardigheden helpt daarbij. Het is een praktisch boek dat bedoeld is voor iedereen die zijn verkoopvaardigheden wil verbeteren. Ieder thema wordt toegelicht aan de hand van een praktijksituatie en door het hele boek heen staan tips en adviezen die direct toepasbaar zijn. Hierdoor is het boek prettig leesbaar en zal de lezer zich de stof snel eigen maken. Bovendien zal hij merken dat zijn verkoopvaardigheden zijn verbeterd. Direct resultaat dus! Het boek leert de basisprincipes van verkoop en marketing en reikt diverse onderhandelingstechnieken aan. Ook leert de student op een effectieve en snelle manier een salespresentatie te houden en een overtuigende offerte te schrijven. 

Inhoudsopgave

1. Verkopers en verkoop
2. De verkooporganisatie
3. Marketing
4. De klant
5. Verkoopgesprekken
6. De telefoon
7. Offertes
8. Onderhandelen
9. Presenteren
10. Klachten

Antwoorden
Literatuur
Trefwoorden

Meer Minder

Boekinformatie

Johan van Kooten
ISBN:
9789491743085
Omvang:
276 pagina's
Vakgebied:
MBO boeken
Beschikbaar:
2014
Prijs:
€ 39,95
Auteurs
Johan

Johan van Kooten

Johan van Kooten (1952-2016) was directeur/eigenaar van Doeltreffend Advies en Training. Daarnaast was hij als (NIMA-C) scriptiebegeleider werkzaam voor onder andere NCOI en SRM. 

Recensies

Recensie NBD Biblion

Commerciële vaardigheden: praktische tools voor effectieve verkoop op de werkvloer - Johan van Kooten

In de verkoop is een aantal stappen erg belangrijk: het verkoopgesprek, de offerte, de telefonische follow up, de onderhandeling, het weerleggen of oplossen van klachten. Met name over die stappen gaat dit boek. Het behandelt daarvoor eerste de context van de verkoop, verkooporganisaties, marketing en een visie op de klant en diens aankoopproces. Dit praktische boek komt met concrete duidelijke zaken. In elke van de tien hoofdstukken worden praktijkcases besproken met kleurenfoto's van situaties en kaders met concrete voorbeelden en tips. Ze worden afgesloten met vragen waarvan de uitwerkingen achterin staan. De auteur is zelfstandig adviseur op het gebied van verkoop, marketing en communicatie en docent op die gebieden bij NCOI. Een praktijkboek voor mensen die hun commerciële - en sociale - vaardigheden willen verbeteren.

Recensent: Ir. K.W. Sijtsma

Wellicht ook interessant voor u

Heeft u vragen?

Concept uitgeefgroep komt graag in contact met u.

cover

Vraag de catalogus aan

Bent u geïnteresseerd in de boeken van Concept uitgeefgroep? Bekijk op uw gemak ons aanbod.

Direct aanvragen