Arno van Doorn presenteert boek over geïntegreerd management van strategische bedrijfscommunicatie

18 januari 2012

PERSBERICHT:                                                                                                                               

18 januari 2012

Tijdens de officiële presentatie en aansluitende workshop van Concept uitgeefgroep op 13 januari, overhandigde uitgever Jolijn van Eunen het eerste exemplaar van het boek Bedrijfscommunicatie voor de manager aan Arno van Doorn, die dit boek gezamenlijk schreef met Godfried Janssen, Désirée van Osch en Marten Waardenburg. Van Doorn: “De huidige vakliteratuur is verdeeld en maakt een keuze voor een van de drie strategieën: reputatiemanagement, stakeholdermanagement of issuemanagement. In dit boek maken we echter van alle drie de vormen van communicatiemanagement gebruik. Dat is een nieuwe, unieke aanpak.”

 Na een korte presentatie door Van Doorn volgde er een geanimeerde workshop waarin docenten uit het vakgebied communicatie aan de slag gingen met de doorlopende case uit het boek. Deze docenten zijn allemaal gewend te werken met studenten die communicatie als bijvak volgen. Het boek, met een duidelijke bedrijfskundige insteek, werd door hen dan ook goed ontvangen.

Zoals Désirée van Osch meent: “Het managen van communicatie is niet alleen een specialistische functie, maar vergt een integrale benadering vanuit het management van de organisatie. Dit betekent dat elke manager op de hoogte moet zijn van de bijdrage die communicatie kan leveren aan het functioneren van organisaties.” Van Doorn vult dit nader aan: “Ook moet een manager weten wanneer een taak te specialistisch wordt en wanneer hij de uitvoering moet overlaten aan de communicatieafdeling, alwaar de professionals het kunnen oppakken.”

Prof. Dr. A. van der Meiden, voormalig hoogleraar Massacommunicatie en Public Relations, beschrijft het boek met de korte, maar krachtige reactie: “Nuttig, goed geschreven en herkenbaar voor veel mensen in de praktijk.”

 Over Concept uitgeefgroep

Sinds 2009 is Concept uitgeefgroep een zelfstandige uitgeverij. Aangezien de voorgeschreven studieboeken niet altijd pasten bij het onderwijs voor volwassenen en werkenden, heeft NCOI Opleidingsgroep indertijd het initiatief genomen voor deze uitgeverij. Concept publiceert boeken voor het hoger onderwijs, of dit nu voltijd- of deeltijdonderwijs is. Concept werkt nog steeds samen met NCOI, waardoor waardevolle informatie over de eisen van modern onderwijs regelmatig worden gedeeld.

Heeft u vragen?

Concept uitgeefgroep komt graag in contact met u.

Coverafbeelding_concept

Vraag de catalogus aan

Bent u geïnteresseerd in de boeken van Concept uitgeefgroep? Bekijk op uw gemak ons aanbod.

Direct aanvragen