Cover PSAM_NIMA
Auteurs:
Robin van der Werf
Taal:
Nederlands
Bindwijze:
Gebonden
Druk:
2e 2018
ISBN:
9789491743795
Prijs:
€ 59,95
Direct bestellen
Samenvatting:
De salesfunctie wordt steeds belangrijker voor veel organisaties. Vooral daar waar de concurrentie toeneemt, individuele wensen van de klant bepalender worden en producten en diensten steeds minder het onderscheid bepalen. Het salesbeleid is dan niet meer een tactisch instrument b...
De salesfunctie wordt steeds belangrijker voor veel organisaties. Vooral daar waar de concurrentie toeneemt, individuele wensen van de klant bepalender worden en producten en diensten steeds minder het onderscheid bepalen. Het salesbeleid is dan niet meer een tactisch instrument binnen de marketing, maar een essentiële strategische activiteit, een kritische succesfactor. Sales- en accountmanagers worstelen  regelmatig met deze betrekkelijk nieuwe rol. Om hierop beter toegerust te zijn, willen zij leren hoe zij hun werkwijze effectief kunnen aanpassen. Maar ook nieuw aanstormend talent, zoals de hbo-student, heeft naast alle bedrijfseconomische bagage en kennis van marketing behoefte aan concrete informatie over hoe sales nu écht in de praktijk werkt. In dit boek krijgen beide doelgroepen antwoord op hun vragen.
 
Dit boek is praktisch van opzet en biedt daarnaast ook de modellen en theorieën die noodzakelijk zijn voor verdieping en begrip. Praktisch sales- en accountmanagement behandelt het salesvak in de volle breedte; van succesvolle salesstrategieën tot praktische gespreksvaardigheden en van een winnend salesplan tot de salesperformance. Omdat in veel markten de afnemersconcentratie continu groeit, wordt ook veel aandacht  besteed aan key-accountmanagement. Het boek sluit volledig aan bij de NIMA Sales-B exameneisen en biedt de lezer de vereiste kennis om zich optimaal voor te bereiden op het B1 en B2 examen. Voor iedereen die in één keer de nodige bagage wil verkrijgen om het salesvak op strategisch niveau uit te voeren en voor iedereen die verder wil groeien in het prachtige salesvak is dit boek een echte must have!
 
Robin van der Werf heeft een schat aan ervaring en kennis vanuit uiteenlopende commerciële en leidinggevende functies die hij jarenlang bekleed heeft. Vanuit zijn eigen adviesbureau biedt hij organisatieadvies, training en coaching op het gebied van sales, marketing, communicatie en management. Ook werkt hij als freelance docent en trainer en ontwikkelt hij opleidingen en trainingen voor deze vakgebieden.
Meer Minder

Boekinformatie

Robin van der Werf
ISBN:
9789491743795
Omvang:
438
Vakgebied:
Sales
Beschikbaar:
ook als e-pub met ISBN: 9789491743641
Prijs:
€ 59,95
Auteurs
robin van der werf

Robin van der Werf

Robin van der Werf heeft jarenlang in verschillende commerciële en leidinggevende functies gewerkt, waaronder key-accountmanager, international salesmanager en businessunitmanager. Hij werkte ondermeer voor Bosch en Skil Europe. Vanuit zijn eigen adviesbureau CommVida biedt hij organisaties advies, training en coaching. Ook werkt hij als freelance docent en trainer voor opleidingsinstituten als NCOI Opleidingsgroep en ICM opleidingen & trainingen en voor het Instituut voor Commercieel Management van Hogeschool Rotterdam. Hij ontwikkelt en verzorgt opleidingen en trainingen op het gebied van sales, marketing, communicatie en management.

Aanvullend

Voor aanvullend materiaal kunt u een e-mail sturen naar info@conceptuitgeefgroep.nl

Recensies

Recensie

Door: NDB Biblion, C.M. Manni

De opkomst van de digitale media heeft de salesfunctie in bedrijven grondig veranderd, zodat vaak sprake is van een kritische succesfactor. Dit boek geeft een goed overzicht van de meest relevante aspecten van het hedendaagse sales- en accountmanagement. De eerste druk (2013) bleek dan ook een schot in de roos. Nu verschijnt deze gewijzigde tweede druk waarmee het boek volledig aansluit op de exameneisen van NIMA Sales-B. Verder is de inhoud geactualiseerd, onder ander door toevoeging van nieuwe salesconcepten; ook zijn nieuwe praktijksituaties opgenomen en is er meer aandacht voor commerciële calculaties. De opbouw is zeer overzichtelijk en met de index is de stof prima toegankelijk. Na een intro over wat sales is, volgt een uitleg over de salesorganisatie, de salesplanning en de inhoud van het salesplan. Dan zijn er teksten over klantenmanagement, acquisitie, het managen van strategische naslagwerk aandacht aan de eisen die aan de salesploeg gesteld worden (leidinggeven, samenwerken, persoonlijke competenties).

 

Wellicht ook interessant voor u

Heeft u vragen?

Concept uitgeefgroep komt graag in contact met u.

Coverafbeelding_concept

Vraag de catalogus aan

Bent u geïnteresseerd in de boeken van Concept uitgeefgroep? Bekijk op uw gemak ons aanbod.

Direct aanvragen