Procesmanagement kom je overal tegen

15 maart 2021

Procesmanagement is niet weg te denken uit welke organisatie dan ook. De coronapandemie brengt voor veel organisaties vernieuwde processen met zich mee. Neem de GGD. Vóór corona werkte de GGD in de relatieve luwte, maar door de pandemie is nu alles anders voor de gezondheidsdienst. De afgelopen weken stonden GGD-medewerkers onder nog meer druk. Maar ook de verschillende grote priklocaties, waaronder Jaarbeurs Utrecht, maakten zich op voor een wel heel belangrijk proces: het vaccineren van duizenden mensen. Hoe doen ze dat? Misschien wel op basis van het boek ‘Procesmanagement in de praktijk’! Hugo Hendriks vertelt in zijn boek ‘Procesmanagement in de praktijk’ hoe jij de meest complexe processen in goede banen leidt.

Flexibele en betrouwbare processen
‘Procesmanagement in de praktijk’ is het boek waarin je leert hoe je flexibiliteit kunt inbouwen in je processen, zodat je makkelijker mee kunt ademen met de steeds sneller veranderende omgeving. Behalve het verbeteren van de flexibiliteit van processen, gaat het boek ook in op het verbeteren van de betrouwbaarheid, doorlooptijd, kwaliteit en productiviteit. Het boek bestaat uit twee delen. Deel 1 vormt de basis en vertelt je hoe procesmanagement in vier stappen (plan, do, check en act) toepast binnen jouw organisatie. Door middel van theorie, cases, praktijkvoorbeelden en opdrachten, krijg je een helder beeld van hoe je de materie vertaalt naar de praktijk. Daarna ga je, in deel 2, dieper op de materie in. Je leert hoe je processen analyseert en verbetert vanuit het perspectief van Six Sigma, Lean Management en de systeemtheorie. Ook wordt er een hoofdstuk gewijd aan probleemoplossingstechnieken en een hoofdstuk aan verandermanagement. Voor verbeterde, goed gestroomlijnde bedrijfsprocessen heb je namelijk de bereidheid van medewerkers nodig. Ten slotte leer je hoe je jouw voordeel kunt halen uit een data-analyse

Waterdichte conclusies en beslissingen
Gaat er iets mis? Dan zijn snelle conclusies en acties niet altijd de beste oplossing. Van systeemstoringen tot grote maatschappelijke onderzoeken; betrouwbare informatie is altijd van groot belang om grip op processen te behouden. De oorzaak grondig onderzoeken en de feiten boven water krijgen is the key to succes. Het is namelijk belangrijk dat je zeker weet dat de informatie die je verkrijgt ook de werkelijkheid betreft. Waar twee mensen een bepaalde werkelijkheid omschrijven, krijg je in veel gevallen een verschillend beeld. Of zoals Segall Lee wordt geciteerd in ons boek ‘Procesmanagement in de praktijk’: A man with one watch knows what time it is, a man with two watches never knows for sure.

Hoe je dat onderzoek doet? Ook dat leer je in ‘Procesmanagement in de praktijk’. Heldere uitleg en aansprekende voorbeelden maken dit een heel toegankelijk boek over hoe je procesmanagement in de praktijk toepast. Kortom: het biedt je de handvatten om direct alle factoren van jouw processen te optimaliseren.

‘Procesmanagement in de praktijk’. Een onmisbaar boek bij het inrichten van jouw bedrijfsprocessen!
 

Heeft u vragen?

Concept uitgeefgroep komt graag in contact met u.

Concept_promotie nieuwe catalogus LP_210x210

Vraag de catalogus aan

Ben je geïnteresseerd in de boeken van Concept uitgeefgroep? Bekijk op je gemak ons aanbod:

Direct aanvragen